Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
1997 |
|
|
A BMW az R 1200 C típusú motorkerékpárt a Frankfurti Autókiállításon mutatja be - a Cruiser egy teljesen új interpretációja. Az egyedi design ötvözi mind a tradicionális mind a futurisztikus stílusjegyeket. Márciusban piacra kerül az új 5-ös sorozat touring modellje. Ebben az évben vezetik be a világon elsőként a fej védelmét szolgáló ITS (cső alakú) fejlégzsákot, amely az 5-ös sorozatban széria felszerelés lesz (1998-tól az új 3-as sorozatban is az). Winkelhock visszatér a német STW bajnoksághoz - a GT Schnitzerrel. Ugyanebben az évben a BMW bemutatja az álomautót, ami megdobogtatja a gépkocsi rajongók szívét. Az M roadster megtestsíti az ideális nyitott tetejű sportautót. A 321 lőerős M3-as motor biztosítja a lélegzetelállító gyorsulást és a teljesen új roadster-érzést. Az 1995-ben színre lépett 5-ös limuzin kombi változatát is bemutatják. A sportos eleganciát sokoldalú hasznosíthatósággal "kombi"-nálja. Ezt biztosítja a kompakt hátsó tengely közel vízszintes lengéscsillapítóival. A BMW Motorsport volt menedzsere, Karl-Heinz Kalbfell különleges meglepetéssel szolgál: bejelenti, hogy a BMW 2000-ben visszatér a Forma 1-be. |
1998 |
|
|
Tavasszal bemutatkozik a sikeres 3-as sorozat ötödik generációja. Az új hármas limuzin: karakteres megjelenés, korszerű motorok, innovatív felfüggesztés, magas biztonsági színvonal. 1998-at a BMW dízel évének is lehetne nevezni, hiszen az új hármasban a négyhengeres, az év második felében az ötösben és a hetesben a hathengeres dízelmotorok kápráztatják el a szakértőket és a laikusokat egyaránt. A BMW MGmbH két teljesen új modellt mutat be 1998-ban: az M coupét - a sebesség és stílus olyan elegyével, mely egy izgalmas, prototípusos autó jellemzőit viseli. Valamint az új M5-öst, amely 400 lóerős (294kW) teljesítményével a világ legerősebb sorozatgyártású limuzinja. És 1998 mutatkozott be a BMW motorkerékpárok új boxermotor generációja az R 1100 Rs modellben. |
1999 |
|
|
1999-ig gyártották a BMW 8-as sorozatát, amely 1990-ben debütált. Az álom-kupé, a BMW 850i az innovatív koncepcióautó megtestesülését jelképezte: az elegáns luxuskupé tervezésénél a tizenkét hengeres motorból indultak ki, kombinálva a versenyautó és a luxusautó kényelmét.
Változás történik a BMW AG vezetőségében, dr. Joachim Milberg-et választják meg az igazgatótanács elnökének. Bemutatkozik az X5-ös, amelyet az USA-ban gyártanak, de az egész világon siker lesz. |
2000 |
|
|
Számos új modell lát napvilágot. Bemutatkozik a BMW Z8 luxusroadster (a legendás 507-es emlékére), amely elsősorban a tengerentúlon arat sikert. Az alternatív városi közlekedés letéteményese a C1, amely az autók biztonságát és a robogók sokoldalúságát egyesíti bravúrosan. A BMW AG ebben az évben jelenti be a Rover és a Land Rover eladását, hogy teljes gőzerővel az alapmárkára koncentrálhason. A BMW 17 év után visszatér a Forma 1-be a Williams Csapat motorszállítójaként és rögtön az első futamon dobogós helyezést ér el. Az angol-német gárda a 3. helyen zárja az évadot. |
2001 |
|
|
Bemutatkozik a 7-es sorozat, technikai újítások sorával, és megérkezik a MINI. A felnőtt retro kisautó a prémiuim minik kategóriájában indul.
A Forma 1-ben a csapat ismét magabiztosan harmadik, de a fejlődés tisztán látszik. |
2002 |
|
|
A BMW AG eladási számai novemberben - először egyetlen éven belül - elérik az 1000000 db-ot. A 7-es sorozat világméretű népszerűsége a luxusautók között az első helyre teszi a cég zászlóshajóját. |
2003 |
|
|
Júliusban bemutatják az új 5-ös BMW-t. A sorozatot az európai piacokon, először hathengeres motorokkal dobják piacra, az 520i a legkisebb hathengeres BMW motort, a 2,2 literes 170 lóerős, 210 Nm nyomatékú benzines erőforrást kapja. Nagyobb testvére az 530i már 231 lóerő teljesítménnyel és 300 Nm nyomatékkal rendelkezik. Az igazi újdonság a motorok terén azonban az új fejlesztésű 3 literes, 218 lóerős és 500 Nm nyomatékú dízel erőforrás, ami az 530d típusjelű BMW-t hajtja.
|
2004 |
|
|
Magyarország EU-csatlakozásával egy napon, 2004. május 1-jén hivatalosan megkezdi működését a BMW Csoport magyarországi leányvállalata. A BMW Magyarország Kft. a BMW és MINI autók, illetve az eredeti alkatrészek, felszerelések behozatala és forgalmazása mellett a szerviztevékenység felügyeletéért is felel. A BMW Csoport ezzel átveszi a magyar piacon az értékesítést.
Ősszel bemutakozik a BMW 1-es sorozata, s ezzel új korszak veszi kezdetét a kompakt járműosztályban. Jobb menetdinamika, nagyobb biztonság, nagyobb komfort, jobb minőség, több innováció - ennyi mindent nyújt az 1-es BMW. Először kombinálták egy kompakt ötajtós gépkocsi funkcionalitását a BMW által kínált vezetési élménnyel. Nagy fordulatszám-rugalmasságú benzinmotorok a dupla VANOS- és VALVETRONIC-technológiával, a nagy nyomatékú Common-Rail dízelmotorok és a szokatlanul magas színvonalú futóműtechnika kihangsúlyozzák sportos karakterét. Az 1-es BMW számos olyan technikai újdonsággal rendelkezik, amelyek a saját járműosztályában mindeddig szokatlannak számítottak. Ilyen például a szériakivitelhez tartozó, a gumiabroncsdefekt-kijelzővel rendelkező defektmentes (RunFlat) gumiabroncsok, a kétfokozatú féklámpa, a kopó alkatrészek hátralevő üzemidejét folyamatosan kijelző rendszer, vagy például az iDrive kezelőegység. |
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|