Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
1937 |
|
|
Ernst Henne abszolút sebességi rekordot ér el a motorozás történetében (279,5 km/h), ami 14 éven keresztül töretlen marad. Egy speciális repülőgép-hajtómű gyár kezd működni Dürrerhofban Eisenach mellett. Később a München melletti Allachban is beüzemelnek egy újabb gyárat. |
1938 |
|
|
A BMW 328 Roadster kategóriájában győzelmet arat az 1000 mérföldes olasz "Mille Miglia" autóversenyen. |
1939 |
|
|
Valamivel a II. Világháború előtt a BMW felvásárolja a brandenburgi Motorgyárat (Berlin-Spandau) és szakgyárait a Berlin melletti Basdorfban és Zühlsdorfban. |
1940 |
|
|
A sorozatgyártás a 801-es repülőgép hajtóművel kezdődik meg. 1945-ig mintegy 30.000 készül el. A BMW nagy előnnyel ismét győzelmet arat az olasz Mille Miglia autóversenyen a 328-asra épülő új aerodynamikájú coupéval. |
1941 |
|
|
A BMW motorkerékpár gyártás a háború miatt fokozatosan áttelepül Eisenachba. A gépkocsi gyártás egy időre leáll: 81.228 darab BMW készült 1929 óta. |
1943 |
|
|
Első ízben száll fel BMW sugárhajtású repülőgép (8109-003-as modell). Az ezt követő évben indul meg a világon az elsők között sugárhajtóművek gyártása. |
1945 |
|
|
A II. Világháború végén a BMW romokban hevert. Az Eisenach-i, Dürrerhof-i, Basdorf-i és Zühlsdorf-i gyárak elvesztek. A müncheni gyárat lebontják. A Szövetségesek a termelést három évre betiltják, mivel a cég részt vett a repülőgép hajtóművek és bombák gyártásában. |
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|